1b. Používajte "tajnú kópiu" (Bcc.)
Princíp je ten, že email adresujete sebe a do kolonky tajná kópia (Bcc.) uvediete všetkých adresátov podľa ľubovôle. Email bude doručený všetkým. Zobrazeným adresátom i odosielateľom budete však iba vy a nikomu sa nezobrazí zoznam adries na ktorý bol email v skutočnosti poslaný tajnou kópiou.
Pozn. autora: Zabezpečíte takto, že niekto ďalší nerozpošle ďalej 'váš adresár'. Na druhú stranu sa stráca to čaro, kedy si môžete pozrieť komu všetkým ďalším zaujímavým ľuďom váš kamarát email poslal tiež ;-) 2. Neposielajte celému adresáru. Urobte výber.
Urobte si výber, ktorých ľudí by to asi potešilo, zaujalo, pobavilo. (Obchodný partner, šéf, či zákazník nie je (až na výnimky) dobrá voľba. 2b. Posielajte cielene
Istý humor poteší istých kamarátov, petícia na Slovensku nie je vhodná pre českých kamarátov. Chce to istú námahu, ale cení sa. 3. Neposielajte všetko. Iba to naj.
Nie každý má chuť pol dňa preluskávať sa desiatkami emailov s nízkou informačnou/zábavnou hodnotou. Odtrieďte zrno od pliev. Ponúknite kvalitu. Posielajte len to squelé :) Stúpne váš kredit u vašich známych, dokonca sa budú tešiť, veď posielate len excelentné kúsky! A neotravujete v kuse. 4. Maximálne 1 reťazák za týždeň
Určite si svoju hranicu, ale pamätajte, že menej je niekedy viac. 5. Urobte vlastný výber
Nebuďte len mechanickí preposielači. Dočítali ste sa, či našli, naďabili či inak dostali k zaujímavým, viacakopovšimnutiahodným, fakt kúl haluzným či užitočným informáciam? Rozpošlite to! Oznámte to krátko pre tých, čo nemajú čas a pridajte aj zdroj pre tých, ktorí si radi prečítajú viac. 6. Premažte telo správy, aby ostal len text
Predmet správy "FWD: Fwd..fwd: Re: re: haluz", 5 oznámení o kontrole vírusov, 100 adries štyroch preposlaných emailov a k tomu vtip na 3 riadky, či prezentácia v prílohe. Vyzerá to veľmi neosobne a navyše mrháte časom adresáta, keďže podstatu musí hľadať. 7. Poplašné správy a výzvy si overte
Preposielané emaily nemôže nikto sledovať (ani vyplácať za každý 32 centov pre dievčatko s rakovinou). Každú výzvu si overte priamo (ak je pridaný link na zdroj), alebo na serveri www.hoax.cz. Tento server zhromažďuje a overuje poplašné a falošné výzvy. 8. Spýtajte sa svojich adresátov či ich neotravujete
Chcete ich predsa potešiť, poinformovať. Prilepte malú poznámočku či ich to neotravuje. A zdôraznite, že to myslíte v dobrom, že sa nebudete hnevať ak vám úprimne odpovedia. A možno vám pošlú aj niečo milé (pozdravujem.. oni vedia ktorí ;-)). 8b. Píšte aj 'normálne' emaily
5 obyčajných viet poteší viac než 10 gýčových preposlaných reťazákov. Ak ste niekomu posledných 10 emailov poslali LEN reťazáky, je čas sa zamyslieť. (netýka sa ľudí s ktorými ste denne v osobnom kontakte ;)) 9. Označte správu v predmete, že na prečítanie je čas
Obyčajne to býva "Fwd" (od forward = presmerovať), vymyslite si však vlastnú značku. Bude to elegantnejšie, a adresáti si časom zvyknú. 10. Poučte svojich kamarátov a šírte myšlienku užitočného emailu
Pretože "jaký si to uděláš, takový to máš" a "Dovtedy sa chodí s džbánom po vodu, kým ti reťazáky nezačnú liezť na nervy". Len pre skalných lúzerov: 11. Neverte, že email musíte rozposlať 300 ľuďom do 2 minút. Vaša mačka skutočne nedostane do rána infarkt, ani nevyhráte v športke keď ju nepodáte. Ak si nie ste istý, môžete si to overiť na serveri www.somnenapravitelnylamer.sk .
Moje posledné reťazáky (google, reklama, vyzva vratne flase).
Môžete sa pripísať na môj mailing list :)