reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Matúš Soták

Matúš Soták

Bloger 
  • Počet článkov:  117
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Error 555. Blogger no more to be found at this address. Zoznam autorových rubrík:  Čo mi behá po rozumeMoja dušaŽivot priniesolCestou necestouNasratý a potešenýVedaŠto to za ťechňika?HaluzeNezaradené

reklama

Život priniesol

Jedna koruna

Matúš Soták

Jedna koruna

V preklade by sa článok mohol volať "3 eurocenty", ale nemal by už tú správnu emocionálnu ráznosť. V ČR sú stále koruny.Vracal som knihu do univerzitnej knižnice, ale prihodilo sa, že deň po termíne. Nabehla mi pokuta tri koruny. V peňaženke som mal štyri, tak som milej knihovníčke dal dve dvojkoruny. Keď mi vracala výdavok, povedal som že to je OK a že rád podporím univerzitnú knižnicu (aspoň teda symbolicky). Potešilo ju to (symbolicky) tak, že mi pri odchode až k dverám zakričala príjemné prázdniny.

  • 30. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 191x
  • 14
Nik ich nechce a všetci vám ich dávajú(smutný príbeh euromincičiek)

Matúš Soták

Nik ich nechce a všetci vám ich dávajú(smutný príbeh euromincičiek)

Keďže prevažnú časť roka operujem s českými korunami (buď ich kurzu trh milosrdný), vcelku si užívam návštev Slovenska. Pivo za euro, noviny za štyridsať centov, lístok za euroštyridsaťpäť a verejné WC za dvadsať. Vyteším sa, aké pekné to mince máme a hádam z akej krajiny môže byť tá jedna cudzia medzi desiatimi.

  • 27. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 913x
  • 71
Klop klop klop klop. Štrng štrng. Klop klop klop klop

Matúš Soták

Klop klop klop klop. Štrng štrng. Klop klop klop klop

Každým zastaveným metrom sa na stanici vyvalí stovka ľudí, ponáhľajúcich sa vystupovať, prestupovať. Zapadnete rýchlo, robíte to už osem rokov. Naučíte sa veľmi si nevšímať okolie, venovať sa článku v časopise. Hra slepého na píšťalke vám znie len v podvedomí. Ak si nechcete nabiť ňufák, je nutné občas dvihnúť hlavu. Niekedy sa prihodí vidieť zaujímavé veci.

  • 17. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 770x
  • 11
Súdny proces: Bloger vs. diskutér. Rozsudok: Ospravedlniť sa!

Matúš Soták

Súdny proces: Bloger vs. diskutér. Rozsudok: Ospravedlniť sa!

V susednom Česku sa dnes konal súd, v ktorom diskutér obviňoval blogera, že používal nevhodné a uražajúce invektívy. Bloger sa musí ospravedlniť. Zaujímavý precedens.. Viac z prvej ruky v článku Adama Javůrka, kde sa môžete vyjadriť ako by ste rozhodli vy. (via Piki) Referuje aj Ivan Dérer: 1. pojednávanie ; 2. pojednávanie Update (20.1.): Prečítaniahodné zamyslenie nad tým všetkým píše Zdeněk Fekar

  • 19. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 092x
  • 76
Florbal (floorball) nie je hokejbal a môžete ho hrať aj vy!

Matúš Soták

Florbal (floorball) nie je hokejbal a môžete ho hrať aj vy!

Florbal je dynamický, kolektívny šport podobný pozemnému hokeju. Hrá sa so špeciálnymi ľahkými hokejkami a dutou plastovou loptičkou. Finančne, materiálne a priestorovo je dostupný. Rozvíja koordináciu, zručnosť a rýchlosť. Na vysokej úrovni sa hrá profesionálne a je bežný a atraktívny na školách a v telovýchovných zariadeniach. Bohužiaľ nie na Slovensku.

  • 16. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 933x
  • 32
reklama
€uro, pripravenosť, rasizmus

Matúš Soták

€uro, pripravenosť, rasizmus

Mal som pocit, ako by mi Ezop rozprával bájku. Ja som pritom len cestoval busom z Prahy do Košíc.

  • 7. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 065x
  • 18
"Pusti ma synku sadnúť si - stačí povedať slečna :)"

Matúš Soták

"Pusti ma synku sadnúť si - stačí povedať slečna :)"

- "Pusti mě prosím tě sednout" Takto zhurta rázne na mňa vybehla čiperná postaršia pani, badateľne ešte sa o seba starajúca, s palicou v ruke, keď som sedel v pražskej tramvaji na sedadle označenom zeleným krížom. Total respekt získala u mňa. - "Samozrejme" - odpovedám stručne a v mžiku (pekné slovo, čo?) som na nohách.

  • 30. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 895x
  • 25
Odpočuté v buse alias Prečo sú Česi najväčší píči piva

Matúš Soták

Odpočuté v buse alias Prečo sú Česi najväčší píči piva

Bus dopravného podniku v Prahe. Hlučná mladá rodinka s dvojčatami a pristojacim týpkom v nezáväznej konverzácii s rodičmi. Asi rok a pol staré dieťa sa naťahuje k plechovke piva ktorú popíja týpek.. Malá: "..eeee.. eee" - ukazujúc a nakláňajúc sa k plechovke Matka: "Pije Kozla." Malá: "Koooozzuuua.. kooooozua.. kozuuuuaa pijee."

  • 13. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 258x
  • 7
Ako vyviesť potulných predavačov z miery

Matúš Soták

Ako vyviesť potulných predavačov z miery

Sympatická mladá slečna v zelenom; ja pochodujúci do metra.. - Dobrý den, máte chvilku? - O čo ide? - Znáte Greenpeace? - Áno, jasné. - A sympatizujete s Greenpeace? - Ani nie, podľa mňa sú príliš extremistickí. - To néééé, to na Vás jenom tak působí. - Áno, máte pravdu, pôsobí to tak na mňa. (nemý výraz s polootvorenými ústami.. 2 sekundy ticha) - Tak to radši běžte..! - (smiech smiech smiech) Ale pobavilo ma to. Chudinke dievčine som trošku vyrazil dych ;_)

  • 20. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 953x
  • 14
Ako zmení novinársky titulok realitu

Matúš Soták

Ako zmení novinársky titulok realitu

O tom akú majú novinári a verejne vystupujúci činitelia moc v sile slova vieme. Rovnaká pravdivá informácia sa dá totiž povedať toľkými odlišne pocitovo zafarebnými slovami, že niekedy neviete či vám niekto rozpráva o životnej katastrofe alebo o menšom zanedbateľnom probléme. Ako dnes české internetové média a samotný majiteľ informovali o požiare autobusu Student agency ?

  • 26. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 219x
  • 8
reklama
1. apríl - No a?

Matúš Soták

1. apríl - No a?

Nuda a trápne vtípky. Tak by som charekterizoval tohtoročný. Neviem, či som len ja vyrástol alebo som trochu znáročnel alebo proste nemal náladu. To sa mi voľajako nezdá, pretože si robím srandu ostávajúcich 364 dní. Každopádne mi články serióznych médii, vrátane SME (nalistujte 1.4.), OSEL.CZ (nachytali zrudičku :_)) akosi neprišli vtipné. Staré, opakované a vnútené. Mám rád invenciu..

  • 4. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 134x
  • 13
Aj v Michalovciach sa rekonštruujú fasády

Matúš Soták

Aj v Michalovciach sa rekonštruujú fasády

Za starých študentských časov (rozumej t= - 5 rokov), keď som sa (vtedy pre mňa) z Divokého západu (rozumej Praha) vracal na Ďaleký východ (rozumej Michalovce) zo školy, vždy som rád vystupoval vo svojom pokľudnom rodnom okresnom meste. Už som sa vždy cítil skoro doma. Typický, po viacmesačných pražských pobytoch kontrastný kolorit, vždy dotvárali (pardon, vytvárali) rozbité cesty a zohyzdené paneláky. A človek videl, že až potom čo máme na chleba, možeme maľovať steny.. Ale posledné Vianoce som sa dočkal prekvapenia :)

  • 24. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 653x
  • 10
Buďte včas informovaní o vašom lokálnom blogstretku

Matúš Soták

Buďte včas informovaní o vašom lokálnom blogstretku

Keďže sa občas stáva, že nie všetci blogeri sú blogeri zažratí, aby denne čítali blogdiskusie :)) ale mnoho z nich by sa rado sem-tam stretlo k potešeniu všetkých :)) A je im veeeľmi ľúto ak nejaké stretko premeškajú, je tu možnosť prihlásiť sa na mailing list blogstretiek. Emailom budete pred každým stretkom, o ktorom si prajete byť informovaný, informovaný :D

  • 20. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 074x
  • 8
Česko má vládu

Matúš Soták

Česko má vládu

:) No hurá. 99:98 .. jak z amerického filmu. Nech žijú zradcovia, nech žije politka. Niededy je horšie lepšie ako horšie.. UPDATE: Mel bych říct omlouvam se národu .. spolehli jsme se na rutinu.. Spletli jsme se. 100 bylo pro a 97 proti --------- No, niektoré chyby sa odpúšťajú :D :D :D --------- No zdá sa, že natrénovať si som proti nie je také jednoduché ako sa zdá. Myslím, že tie platy poslancov sú málo motivačné sa vetu naučiť.. :_))

  • 19. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 652x
  • 5
Konal Štefan Hríb neprofesionálne? Ale chceme "len" profesionálov?

Matúš Soták

Konal Štefan Hríb neprofesionálne? Ale chceme "len" profesionálov?

Na prvý pohľad sa zdá, že neprofesionálne konal. Nedokončil reláciu v priamom prenose, za ktorú má ako moderátor (a jeden z 3 autorov) zodpovednosť. Rovnako za obsah, ako i časový harmonogram. Predšasné ukončenie relácie tak je vysoko neprofesionálne. Ale čím chceme hodnotiť profesionálneho novinára vo verejnoprávnej televízii? Tým, že bude dodržovať formálne pravidlá? Alebo ak je nutné upozorní aj netradične..

  • 13. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 924x
  • 34
reklama
Keby sa na štatistickom úrade poučili..a aspoň sedliacky rozmýšľali

Matúš Soták

Keby sa na štatistickom úrade poučili..a aspoň sedliacky rozmýšľali

O kvalite stránok Štatistického úradu sa popísalo dosť. Prečo ale, po skúsenostiach, ktoré zažili v noci (či už z preťaženia, či úúúdajného útoku) tam nie je nikto kto používa obyčajný sedliacky rozum.

  • 3. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 11
Allianz - viac ako poistenie

Matúš Soták

Allianz - viac ako poistenie

Narýchlo som potreboval cestovné poistenie na 6 dní pred cestou do Nemecka. Bez cestovného poistenia totiž od nás služobne nikam vycestovať nemôžete. Veď v poho. Tak to nech to je čo najjednoduchšie a najrýchlejšie, nemám čas zháňať najlepšiu ponuku po celej Prahe. A tak na Budějovickej vchádzam do pobočky Allianzu , hneď pri nemocnici. Otvráram dvere..

  • 13. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
Blogstretko v Prahe alebo Ako všetci blogeri písali jeden článok

Matúš Soták

Blogstretko v Prahe alebo Ako všetci blogeri písali jeden článok

Tento článok vznikol priamo na mieste činu (super hospoda Království) pražského stretnutia blogerov a sympatizantov blogeriek. Bolo absolutelly fantastic, ako som sa naučil na angličtine ;_) a jelikož ponevač našťastie blogeri vedia ešte písať aj rukou na papier :) prinášam(e) vám originálny zápis veľactenými blogerskými rukami. Záznam je prevedený v pôvodnom znení bez titulkov. Pre tých, ktorí už nie sú schopní obetovať námahu na lúštenie blogerských grafohieroglifov som pripravil aj dopísmenový preklad (pod orig. textom) s Matúšovskými a Lienočkovskými/Beďovksými ilustráciami :)

  • 4. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 943x
  • 11
"Koleje a menzy - pokoj a klid v penzi" alebo Vŕŕŕŕŕŕŕŕ

Matúš Soták

"Koleje a menzy - pokoj a klid v penzi" alebo Vŕŕŕŕŕŕŕŕ

Prečo nás (chudákov) študentov musia /* kolej = vysokoškolský internát/ kolejbáby, kolejzamestnankyne, kolejšéfovia permanentne nasierať pri (takmer) každom (nútenom) kontakte, prečo s každoročne pribúdajúcou mierou (pre)technizácie, kompjuterizácie a automatizácie pribúda byrokracia, chybovosť, absurdnosť, zbytočnosť, nervozita a strata času. Hm.. neviem aj viem.

  • 10. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 908x
  • 24
Ako som sa v Nemecku dozvedel výsledky volieb..a trochu hanbil

Matúš Soták

Ako som sa v Nemecku dozvedel výsledky volieb..a trochu hanbil

Keďže som volebný čas strávil v Nemecku bez prístupu k internetu, nedočkavo som v pondelok siahol po nemeckých novinách v stánku. Jedny (už si nepamätám ktoré to boli) písali o slovenských voľbách na titulke. Vedľa (nebudem komentovať) výsledkov víťazného Fica a jeho fotky, SDKU a Dzrurindy som bol nepríjemne zaskočený (toto komentovať musím) vysokým výsledkom Slotovej SNS. A nemeckí novinári nešetrili tvrdými slovami opisujúc ho ako xenofóba, stranu ako populistickú s primitívnymi slovnými útokmi proti Rómom i maďarskej menšine.

  • 21. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 44
reklama
SkryťZatvoriť reklamu