reklama

Jedna koruna

V preklade by sa článok mohol volať "3 eurocenty", ale nemal by už tú správnu emocionálnu ráznosť. V ČR sú stále koruny.Vracal som knihu do univerzitnej knižnice, ale prihodilo sa, že deň po termíne. Nabehla mi pokuta tri koruny. V peňaženke som mal štyri, tak som milej knihovníčke dal dve dvojkoruny. Keď mi vracala výdavok, povedal som že to je OK a že rád podporím univerzitnú knižnicu (aspoň teda symbolicky). Potešilo ju to (symbolicky) tak, že mi pri odchode až k dverám zakričala príjemné prázdniny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)
Akú má hodnotu?
Akú má hodnotu? 

Na ďalší deň som kupoval knihu. Stála 328 Kč. Bol to cyklistický obchod s výdajným miestom pre online kníhkupectvo. Platil som 500 korunáčkou a obchodník sa ma pýta, či nemám tých 28. V peňaženke som mal v drobných presne 27 Kč. Tak zasmejúc sa vravím, "len 27". "Dobře, dejte" a hneď mi vydáva 200 korunáčku. V duchu som sa zasmial, že ako rýchlo sa mi ta koruna zo včerajška vrátila. Zapriali sme si príjemný zbytok dňa.

S našou bufetárkou si dlžíme veľa korún. Jednokorún. Raz ona mne, raz ja jej. Rád jej nejakú tú korunu občas prizaokrúhlim, ona sa však tvári, že nič a poctivo mi jednokoruny postrkuje späť. Občas mi nejakú odpustí, keď si zoberiem so sebou málo drobákov. Veľmi sa neusmieva, ale keď sa jedná o jednokoruny, tak áno.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štastie si za peniaze nekúpite. Iba ak za korunu.

Matúš Soták

Matúš Soták

Bloger 
  • Počet článkov:  117
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Error 555. Blogger no more to be found at this address. Zoznam autorových rubrík:  Čo mi behá po rozumeMoja dušaŽivot priniesolCestou necestouNasratý a potešenýVedaŠto to za ťechňika?HaluzeNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu